"Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus." Gal. 2:20

Él bennem a Krisztus

Alexander Seibel: A Biblia rávilágít a terrorizmus okaira 2.

Az idők jelei

2017. augusztus 12. - napikenyér

abibliaravilagit.jpgAz Úr Jézus az Ő visszajövetele kapcsán olyan szülési kínokról beszél (Mt 24,8), amelyek az új világ születésének óráját előzik meg. Pál ebben az összefüggésben szintén egy várandós asszony példáját hozza fel a tesszalonikaiakhoz írt 1. levelében (5,3). Mindannyian tudjuk, hogy a szülési fájdalmak annál gyakrabban, hevesebben és szabályosabban jönnek, minél közelebb van a születés órája.

Elsősorban a következő dolog említésre méltó: Mind a három evangéliumban (Mt 24; Mk 13; Lk 21), valahányszor az Ige az Úr Jézus a visszajöveteléről beszél, a témát ezzel a megállapítással vezeti be: „Vigyázzatok, nehogy valaki elcsábítson benneteket!” A csábítás ezeknek az utolsó napoknak a vezérszava, és valóban a csábítás korát éljük, mind világi, mind egyházi területen. Továbbá ezt mondja az Úr Jézus: Mert fel fog lázadni egyik nép a másik ellen, éhínségek és földrengések lesznek mindenütt. Mindez azonban a vajúdás kínjainak kezdetét jelenti (Mt 24,7-8).

És mindez nagyon is a mi szemeink előtt zajlik: a háborúk, csatakiáltások, forradalmak és földrengések hihetetlen méreteket öltöttek. Amerika a 2. világháborúban „minden háború befejezése” érdekében avatkozott be, legalábbis ezt hangoztatták. Mégis 1945 és 1978 között 133 katonai konfliktusra került sor, kereken 25 millió halálos áldozatot követelve. Azóta újabb összetűzések történtek, és számuk folyamatosan emelkedik, ahogy a szülési fájdalmak is erősödnek. Különösen tanulságos ebben az összefüggésben a földrengések számának megnövekedése. A következő adatok Stan Deyo: „The Cosmic Corispiracy” című könyvéből származnak: 1897-től 1946-ig 3 olyan földrengést észleltek, amelynek erőssége meghaladta a Richter-skála szerinti 6-os fokozatot. 1946-tól 1956-ig 7 ilyen erősségű földrengés történt. 1956-tól 1966-ig már 17 ilyen erősségű földrengést számoltak, míg egyedül 1966ban ez a szám szintén 17 volt, 1968-ban 19, 1969ben 21, 1970-ben 24, 1971-ben pedig 34 földrengés haladta meg a Richter-skála szerinti 6-os erősséget. 1967-től 1976-ig egy másik statisztika szerint összesen 180 esetben mértek 7-es fokozatúnál erősebb földrengést. 1999-ben többször is az „évszázad földrengései”-ről beszéltek, mert a földmozgások olyan heves erősségűek voltak. Ebből is láthatjuk, mennyire felgyorsultak egyes események a maguk intenzitásában.

Ebből a szemszögből nézve igen érdekes dolog tudomásul venni, hány esemény csoportosult az 1967-es év köré, amikor is Jeruzsálemet visszahódították. „…és pogányok tapossák Jeruzsálemet, amíg be nem telik a pogányok ideje.” 1967. június 2-a a német terrorizmus születésének hivatalos időpontja. Akkor lőtte le egy rendőr Benno Ohnesorg diákot a perzsa sah elleni tűntetés alkalmával. 1968-ban megalakult Olaszországban a ’Vörös Brigádok’ terrorszervezet, amely Aldo Moro miniszterelnök elrablásával kis híján térdre kényszerítette az olasz államot. 1968-ban kezdődött az észak-ír polgárháború. 1966-ban Havannában összeült Moszkva kezdeményezésére a „trikontinentális konferencia” a terrorizmus nemzetközivé válásának alkalmából. [1]

1966-ban Kaliforniában megalakult az első sátánista egyház. Főpapja, Anton La Vey ezt mondta: A sátánimádás korszaka 1966-ban kezdődött, amikor az ember holttá nyilvánította Istent, létrejött a szexuális szabadság egyesülete, és a hippik kifejlesztettek egy szabad szubkultúrát.” Első egyháza (az első sátánista egyház) a leggyorsabban növekedő egyházak közé tartozik Kaliforniában. Már 1969-ben, három évvel a megalapítása után 6000 tagot számlált.”[2]

Tudomásom szerint 1967-ben a kanadai televízió közvetített első alkalommal egy egész Amerikában látható spiritiszta ülést. Arthur Ford szolgált médiumként, aki az Egyesült Államok legnagyobb spiritisztájának számított. Ezen a televízióban sugárzott ülésen Pike püspök a médium segítségével állítólag beszélgetett elhunyt fiával, aki az Egyházak Világtanácsa egyik tagjának ráhatására kábítószerfüggővé vált, és öngyilkosságot követett el. Pike püspök maga is szörnyű véget ért a Júdeai sivatagban.

Ebben az időben ugyanakkor megfigyelhetjük az okkultizmus félelmetes előrenyomulását is. Álljon itt egy újabb idézet az „Egészség mindenáron” című könyvből: „’Jelenleg a babonaság új, szinte középkorinak ható virágkorát éli’, írja egy német hírmagazin. ’Az emberek a fejlett nyugati államokban – az értelmiségiek is – olyan lendülettel fordultak el az egykor feszült tudományos várakozástól, amely egy évtizeddel ezelőtt aligha lett volna elképzelhető: a tudományok korszakában csalódott emberek újra felfedezték Hermann Hess miszticizmusát, vagy akár a zen-buddhizmust, esetleg a transzcendentális meditációt’… Amerikában okkult játékokat ajánlanak ideális játékszerként a gyermekeknek, így pl. kedvelt társasjátékokká váltak az ouija-tábla vagy a ’Clairvoyant’ játékok (jóslások), a ’horoszkópok’, a ’kabbalák’ vagy a ’voodoo’-k, az asztaltáncoltatás, a hipnózis vagy a kapcsolatfelvétel halottakkal egy médium segítségével.”

Roman Polanszki 1968-ban forgatta a „Rosemary gyermeke” című filmjét. 1966-ban megalakult a nemzetközi Hare-Krisna-Tudat Társaság, amelynek azóta több millió híve van.

Minden idők legsikeresebb folytatásos történetét, az „Enterprise űrhajó kalandjai”-t 1966. szeptember 8-án kezdték vetíteni a TV-ben. Ez a film minden más eseménynél jobban hozzájárult az amerikaiak gondolkodásmódjának olyan irányú átformálásához, hogy a földönkívüliekkel (szellemlényekkel) való találkozást pozitívnak és kívánatosnak tekintsék. Csak évekkel a szerző, Gene Roddenberry halála után vált ismertté, hogy ezen sorozat témájához egy Angliában élő spiritisztától kapta az „inspirációkat”. Ez csupán egy a számtalan példa közül, amelyek napjainkban az 1Timóteus 4,1-re (ördögi tanításokra) emlékeztetnek bennünket.

Április 29-én New Yorkban megtartják az amerikai-kanadai származású zeneszerző, Galt McDermont pop-rock musicaljének, a „Hair”-nek az ősbemutatóját[3], amely a Vízöntő korára vonatkozó asztrológiai jóslataival iránymutatóvá lesz a NewAge mozgalom (Új-Kor) számára. 1968-ban Carlos Castanedas Mexikó indián őslakosainak tudattágító módszereiből írta a doktori disszertációját. Művei a hippi-nemzedék kultuszkönyveivé váltak.

1968-ban zajlottak le a nagy diáktüntetések is, azt követően pedig még a szexuális nevelés is bevonult a német iskolákba neomarxista programként. „Hogyan lehetne elválasztani a szexet a politikától? Hiszen a kettő egy és ugyanaz: A keresztyénség szemében a meztelen emberi test erkölcstelen, az amerikai törvények szerint egyenesen törvénytelen… A forradalom hadat üzen a szülők diktatórikus uralmának a gyerekeik fölött, továbbá a keresztyén erkölcsnek, a kapitalizmusnak és a szuperférfiasság hóbortjának.”[4] Az ajánlás szerint a könyvet célszerű volt kábítószer okozta bódulatban elolvasni. Ettől kezdve beszélnek a 68-as nemzedékről.

Ennek a modern szexuál-pedagógiának a célja a szeméremérzés, és vele együtt az ember személyiségének tudatos lerombolása. Egy Simonof Runge nevű orosz férfi volt az, aki értelemszerűen megállapította: „Az életképesen feltörekvő nemzedékek mindig puritánok, a haldoklók mindig liberálisok egészen a szemérmetlenségig menően.” Mi egy haldokló nemzedék vagyunk, időnk lejárt, közel a vég.

Június 28-a a homoszexualitás melletti lobbizás kezdetének tekinthető. A „Christopher utcai nap” világszerte a homoszexuálisok megkülönböztetés elleni lázadásának napja lett. Évente megünneplik egy június végi vagy július eleji szombaton. „Az okot erre egy 27 évvel korábban az Egyesült Államokban történt esemény szolgáltatta: 1969. június 28-án a New York-i rendőrség Greenwich Village-ben, a művésznegyedben, megostromolta a Christopher utcában működő ’Stonewall Inn’ nevű ’meleg’ kocsmát. A homokosok kövekkel megdobálták a rendőröket, és kigúnyolták őket. Három napig tartó tiltakozások után New York város polgármestere elrendelte az efféle rendőri akciók tilalmát. A 70-es években ugrásszerűen megnőtt a homoszexuálisokat összefogó egyesületek száma. Végül azután ők nevezték ki a ’Christopher utcai nap’ot ünnepnapjukká.”[5] 1969 egyben a Berlinben megindult feminista mozgalom kezdete is.

Ennek a lobbizásnak a hatása időközben olyan erőssé vált, hogy gyakorlatilag a társadalom minden területén előretört, és Németországban már a homoszexuálisok egyenlő elbírálásban részesülnek a heteroszexuálisokkal. Aki elutasítja a szexualitásnak ezt a formáját, azt szűklátókörűnek és intoleránsnak bélyegzik. A bűvös szó, amellyel minden bírálatot csírájában elfojtanak, a diszkrimináció. Ez az úgynevezett antidiszkriminációs törvény tulajdonképpen a lelkiismereti szabadság végének kezdetét jelenti. Éppen a növekvő társadalmi elfogadáson és ennek a perverziónak a szisztematikus támogatásán láthatjuk, mennyire kiszolgáltatta ezt a nemzedéket Isten a bűnnek (Róm 1).

1966-ban kezdődik Kaliforniában, a nyugati világ legokkultabb központjainak egyikében a szexhullám, illetve a szabad szexért indított mozgalom. Létrejön a hippihullám, illetve ehhez kapcsolódóan a kábítószerhullám. Valamivel később megnyílt az út a pornográfia és a magzatelhajtás előtt is. Mindezek mindig egy kultúra haldoklásának a jelei.

1968-ban dr. Nathanson megalapította New Yorkban a NARAL-t (National Association for Repeal of Abortion) az abortusz legalizálására. 1973-ban azután az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága eleget tett ennek a kérelemnek, és kimondta, hogy a magzatelhajtás nem büntethető. Időközben dr. Nathanson, a világ legnagyobb abortusz-klinikájának egykori vezetője, a meg nem született emberi lények ellen elkövetett gyilkosságok legelszántabb ellenzőjévé vált.

A Biblia szemszögéből nézve azt kell mondanunk, hogy egy nép számára az a leggyorsabb útja annak, hogy Isten ítélőszéke elé kerüljenek, amikor ártatlanok vérét ontják. „Feláldozták fiaikat és leányaikat a szellemeknek. Ártatlan vért ontottak, fiaik és leányaik vérét, akiket a kánaáni bálványoknak áldoztak, vérontással gyalázták meg az országot… Ezért haragra gerjedt népe ellen az ÚR, és megutálta örökségét” (Zsolt 106,37-40).

1966-ban kezdetét veszi Kínában a „Nagy proletár kulturális forradalom”. Kínai emberek millióira soha nem látott méretű megfélemlítés és üldözés ideje köszönt be. Tudósok ezt a világ fennállása óta tapasztalt legszörnyűbb apokaliptikus eseménynek nevezik. Jézus szavaira emlékeztetnek bennünket, mégis ez még csak halvány előképe annak, ami meg fog történni: „Mert olyan nagy nyomorúság lesz akkor, amilyen nem volt a világ kezdete óta mostanáig, és nem is lesz soha” (Mt 24,21).

Albánia 1967-ben a világ első ateista államának kiáltja ki magát. Azóta maradéktalanul csődbe jutott istentelenségében ez az ország.

Tolkien fantázia-könyvei óriási sikert arattak az Egyesült Államokban, a lázadások és hippimozgalmak hazájában. Ebben az összefüggésben még egy világi lap is így írt: „1968 bűvös esztendejében (vastag betűkkel szedve), amikor a haj hosszabb, az erkölcsök lazábbak lettek, amikor világszerte tiltakoznak a diákok a háború, a kapitalizmus és a fogyasztói terror ellen, és a hippik ’kenyér és játékok’ helyett virágot és szerelmet követelnek, a ’Gyűrűk ura’ már több mint három millió példányban fogyott el… A kábítóés tudattágító szerek a 60-as évek végén újra népszerűvé teszik a fantáziavilág festőit is. Boschés Dali-poszterek árasztják el a szubkulturális helyszíneket.”[6]

A világ is megállapította, milyen különös fejlődés kezdődött a 60-as évek végén, sőt, bűvös évnek nevezi az 1968-as esztendőt. Valójában pedig a: „És pogányok tapossák Jeruzsálemet, amíg be nem telik a pogányok ideje” (Lk 21,24) valósult meg.

A keresztyén táborra is hatást gyakorolt ez a gátszakadás. A 2Tesszalonika 2,4-ben előre meg van írva, hogy az idők végén az ember megpróbálja elfoglalni Isten helyét, önmagát ültetve a trónszékre. Az események várható alakulásának megfelelően Isten helyett szintén egyre inkább az ember lesz a lelkipásztorkodás és igehirdetés témája, a maga igényeivel. Következetesen egyre többet beszélnek a kibontakozásról, az önmegvalósításról és az önimádatról, még sokszor egyes evangéliumi körökben is.

Az 1968-as év körül a lelkipásztorkodásban, illetve a pasztorál-pszichológiában is megfigyelhető az áthelyeződés a krisztusi megvalósításról az önmegvalósításra. Így ír erről Lothar Gassmann: „A ’praxisorientált’ lelkipásztorkodás, és mindenekelőtt a pasztorál-pszichológiailag meghatározó modern lelkipásztorkodás keretében (kb. 1968-tól kezdődően) súlyponteltolódás következett be a teológiai igehirdetéstől a pszichológiai tanácsadás felé, a kinyilatkoztatástól a tapasztalás felé, a transzcendentálistól az immanens felé, Isten szavától az ember szava felé.”[7] Az eredmény lelkileg és szellemileg egyaránt sérült emberek véget nem érő áradata, idegbetegek számának ijesztő megnövekedése. Az ember szinte arra a meggyőződésre juthat, amit Dave Hunt szögez le a „A keresztyénség félrevezetése” (Evangéliumi Kiadó) című könyvében, nevezetesen, hogy a modern pszichiáter elsősorban azokat a tüneteket gyógykezeli, amiket ő maga idézett elő.

1968-ban Uppsalában az „új teológia” végérvényesen felülkerekedett. Ez vezetett később, 1973ban a Bangkokban megrendezett Világmissziós Konferencián az „Új misszió”-hoz.

Az első nők pappá szentelésére 1966-ban került sor a németországi Schleswig-Holsteinben, majd 1969-ben Hamburgban[8]. A kor szellemisége itt is sikeresen terjedt. Ez idő tájt nemcsak, hogy két püspöknő is van már Németországban, akik mindketten buzgó hívei a feminista teológiának, de a szabadegyházak és maguk a pietista körök is egyre inkább megnyílnak a lelkésznők előtt. Így például a legnagyobb német szabadegyházban 1992 májusában bevezették a nők felszentelését a szövetségükben. Itt is olyan sikeres volt az intézményeken történő végigmasírozás, hogy azt az embert, aki ma még elutasítja a nők ilyen szolgálatát, hamarosan eleven kövületnek fogják tekinteni. Mindenesetre nőellenesnek fog számítani.

1967-ben megkezdődött, David Wilkerson „Kereszt az aszfaltdzsungelben” című könyvén felbátorodva, a katolikus-karizmatikus mozgalom, amelynek vezetője, Suenens bíboros Belgiumból, Máriát minden karizmatikusok anyjának nevezte. A Máté 24ben, az eljöveteléről mondott beszédében az Úr Jézus óva int bennünket a csábító jelektől és csodáktól. Ezeknek az erőknek a behatolása és hangsúlyozása a gyülekezetben közvetlenül a szemünk előtt játszódik le, elég, ha csak a rajongó mozgalmak világméretű diadalmenetére gondolunk.

Mindkét zenei stílusirányzat – a hardrock (kemény rock) és a softrock (lágy rock) – kb. 1965/66ban alakult ki. 1967 nyarát Angliában „pszichedelikus (tudattágító) nyár”-nak nevezték, mivel akkoriban, a Beatles együttes hatására pszichedelikus hullám vette kezdetét. Ezt a hullámot hatását tekintve tudattágítónak, lelki korlátokat lerombolónak és elmélkedőnek jellemezhetnénk.[9] 1968-ban népszerűvé vált a keresztyén öltözékben előadott rockzene is. Gombaként nőttek ki a földből az ún. keresztyén rockegyüttesek.

1967 körül futótűzként terjedt el a népegyházakban és a szabadegyházi körökben a csoportdinamika. A bibliakritika egészen az alapokig hatolt. Ennek eredményeképpen azt láthatjuk többek között, ahogyan akár egyházi helyeken is, hízelegnek az iszlámnak, a kifejezetten krisztusellenes vallásnak, legalábbis ami a Bibliában szereplő Krisztust illeti.

 

[1] A Terror évtizede, állásfoglalás egy német napilapban Claire Sterling egyik könyvéhez, 1981. május 9-10

[2] Dr. Samuel Pfeifer: Gesundheit um jeden Preis (Egészség mindenáron)

[3] A Wetzlarer Neue Zeitung 1992. 04. 29-i száma szerint

[4] Idézet abból a könyvből, amely rámutat a marxista erők által okozott összeomlás programjára: Jerry Rubin: „Do it! Scenarios für die Revolution”, Tricont kiadó, München, 1977., 111. oldal.

[5] WNZ 1996. július 1.

[6] Der Stern, 1983. augusztus 18. 34. szám, 42. oldal

[7] 7/8 factum, 1986. 9 idea spektrum 1992/15

[8] idea spectrum 1992/15

[9] Dr. H. Neumann: A rock akadályozná a hitet?, Das Fundament, 1990/5, 18. oldal

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elbennemakrisztus.blog.hu/api/trackback/id/tr9212742268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása